در برخی از مواقع ممکن است به دنبال تغییر رزولوشن دوربین مداربسته باشید. به طور مثال برخی از مواقع نمایشگر و کابل از رزولوشن دستگاه ضبط شما پشتیبانی نمی کنند. در این حالت نمایشگر قادر به نشان دادن تصویر نیست. با تغییر رزولوشن دستگاه ضبط می توانید این مشکل را حل کنید. برای این کار باید با تنظیمات رزولوشن دوربین داهوا آشنایی داشته باشید. در این مقاله نحوه تنظیم کیفیت تصویر دوربین مداربسته در دی وی آر و دستگاه ذخیره را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

تنظیمات رزولوشن دی وی آر داهوا

برای انجام تنظیمات رزولوشن دی وی آر داهوا ابتدا باید به دستگاه ضبط متصل شوید. با استفاده از مرورگر می توانید به دستگاه متصل شوید. برای تنظیمات رزولوشن دوربین داهوا مراحل زیر را طی کنید.

1- آدرس IP دستگاه را در مرورگر وارد کنید.

2- در صفحه ای که باز می شود، رمز عبور و نام کاربری را وارد کرده و سپس بر روی دکمه LOG IN کلیک کنید.

تنظیمات رزولوشن دوربین داهوا

3- پس از وارد شدن به منو دستگاه داهوا بر روی دکمه SETUP کلیک کنید.

تنظیمات رزولوشن دوربین داهوا

4- سپس بر روی گزینه System کلیک کنید.

تنظیمات رزولوشن دوربین داهوا

5- در صفحه ای که باز می شود بر روی گزینه Display کلیک کنید.

تنظیمات رزولوشن دوربین داهوا

6- در پنجره جدید در قسمت Resolution می توانید رزولوشن مورد نظر را در دستگاه انتخاب کنید.

تنظیمات رزولوشن دوربین داهوا

7- سپس بر روی ok کلیک کنید و منتظر بمانید تا تغییرات اعمال شوند. (توجه داشته باشید که برخی از دستگاه ها برای اعمال کردن تغییرات نیازمند خاموش و روشن کردن هستند. در این صورت در پیغام نمایش داده شده بر روی ok کلیک کنید.)

تنظیمات رزولوشن دوربین داهوا

کیفیت تصویر دوربین داهوا

رزولوشن یا همان کیفیت تصویر یکی از مهم ترین نکات در مشاهده تصاویر با کیفیت هستند. کیفیت تصویر دوربین مداربسته باید بر اساس نوع کاربری شما انتخاب شود. در سیستم های مداربسته کیفیت تصویر با مگاپیکسل نمایش داده می شود. هر چه کیفیت تصویر دوربین مداربسته بیشتر باشد، تصاویر واضح تر و با جزئیات بیشتری مشاهده می شوند. کیفیت تصویر دوربین های مداربسته 1 مگاپیکسل، 2 مگاپیکسل، 3 مگاپیکسل و… است. برای آشنایی بیشتر مقاله مقایسه کیفیت تصویر دوربین مداربسته را بخوانید.

4.7/5 - (3 امتیاز)